min dag idag

torsdag 13/10-11

Det har varit ett underbart väder där jag befinner mig och jag har haft ledig dag från jobbet. Kan vara ganska skönt att ha fridagar så här mitt i veckan, man hinner med en massa saker. Jag har besiktigat min Honda S2000 idag och den var felfri min lilla gula fara. Kommer att ställa in den i vinter förvar snart men dagar som denna kan man allt köra lite till, men annars är det en typsik sommar bil.

Har kört runt lite med städmaskinen och tvättmaskinen har gått sin dagliga runda den med...måste ju jobba så den inte kalkar igen..hahhaha. Svabbat golven och toan fick sig en omgång oxå. Det är så härligt när man är klar och allting doftar rent och fräscht och det är dammfritt...aaaattttsssjjjoooooo!! Skall ta och bädda rena lakan oxå och ta ett härligt bad innan nattasömnen...mmmmm...härligt när man är ny duschad och lägga sig i rena släta väldoftande lakan...blir rena törnrosa sömnen tror jag.

På tal om sömn ja...nu hoppas jag att jag kan sova denna natt efter dagar utan sömn bara för den förbaskade fullmånen som har lyst upp himlavalvet totalt och väckt den lilla häxan som bor i mig...hahahha...tror iaf att hon bor där inne i min kropp och gärna vill krypa ut och jäklas vid ful måne. Nog om henne, hon får allt krypa tillbaka och gömma sig i natt....

Hittade en söt lten sak eller artikel eller vad man kan kalla det på Face Book idag som jag gärna vill delge mig av...

                                                               
                                                          

Tycker den är så talande...man väntar och väntar på den stora stora lyckan så man glömmer bort de små lyckostunderna som man faktiskt upplever varje dag...jag har själv försökt att hitta något varje dag att vara lycklig över. Det kan vara en sak, ett ord, ett leende eller som detta ett fint citat. Öppnar man sina sinnen så finns där massor av saker att vara lycklig över även om man tycker att livet är skit...för det gör vi alla ibland. Skall försöka att hitta sådana här små lyckliga saker att sätta in på min blogg varje dag...någon kanske blir glad över det!!

Nu blir det dax för Lille Treo hörnan!

Han har haft en bra dag idag och tillbringat nästan hela dagen ute i trädgården och grävt upp min ena rabatt...hahaah...kom in i köket med jord i hela huvudet och tassar och såg bara så nöjd ut. Vi har gått en lång runda och senare ikväll skall vi gå andra långisen...han älskar att springa och upptäcka nya ängar eller platser som han kan sniffa runt på...just nu ligger han på golvet och tuggar i sig ett rökt gris öra....knast knaprrrr...gottgottigottgott!!!!


Kommentarer
Postat av: sanna

Hej...roligt att du börjat blogga. Lovar att läsa varje dag och skicka vidare till vänner!

2011-10-13 @ 19:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0